06 juli 2015

Sommer, sol og jordbær !!

Så blev det min tur til at blogge her igen.. jubii ;)
Nu er sommeren jo kommet, så jeg lod mig inspirere af "jordbær og fløde".. i hvert fald farverne.
Then i got my turn to blog here again.. jepii ;)
The summer is here, so i got inspired "strawberries and creme".. the colors anyway.

Først lavede jeg dette kort, hvor jeg benytter mig af "paper piecing" teknikken til jordbærrerne, det vil sige, at jeg har stemplet motivet på farvet papir, skåret/klippet de dele ud som jeg skulle bruge og så limer jeg dem sammen, så jeg får et fler'farvet motiv.

First i made this card, by using the "paper piecing" technique for the strawberries, it means that i stamped the image on paper in different colors, cut the pieces out that i needed and then glued it together for a multi'colored image.


Det er en super simpel teknik og god for dem der ikke kan eller ikke har tid til at farvelægge motiverne.
Man skal bare huske jo flere detaljer, jo mere skal man stemple, skære/klippe ud og lime sammen. så er det første gang så hold det simpelt for din egen skyld ;)
This is a super easy technique if you can't or don't have the time to color your images by hand.
You just have to remember, the more details, the more you have to stamp, cut and glue together, so if it's your first project, keep it simple, for your own sake ;)

Jeg kunne ikke lade være, måtte også have lidt farve inden i kortet.. en bort stemplet og skåret ud, og så har jeg tegnet en ramme, for at lave et skrivefelt.
I could not resist, had to have some color inside the card to.. i stamped this rim, cut it out and then drawed a frame to create a writing space.

Her er stemplerne jeg har brugt.. these are the stamps i've used:
Dansk teksten / danish text "Sommerhilsner".
Stort jordbær / big strawberrie "Jordgubbe".
Mini jordbær / mini strawberrie "Mini jordgubbe".
Bort / rim "Ojämn bård".
Stregerne / strokes "Slitna streck"

Papirerne der er brugt er.. the papers i'd used is:
Rødt / red "Röd serie" og Grøn / green "Oliv serie".


Jeg fik også lavet dette tag, som også kan bruges som kort, for der er plads til at skrive på bagsiden.
Har brugt de samme stempler og teknikker.
I also made this tag, that can be used as a card, because there is room for writing on the bag.
I have used the same stamps and techniques.

Jeg kan godt lide at skabe lidt dybde på mine ting, så jeg bruger 3D-klæbepuder når jeg monterer border, motiver mm. og så har jeg pytet alle jordbærrerne med lidt Stickels, får at få lidt glimmer effekt.
I like to create some depth on my things, so i use 3D-foam tape when i mount my rims, images and more, and then i decorated all the strawberries with a little bit of Stickels, just to get it a bit sparkly.

Jeg havde et jordbær tilbage, så lavede en mærkat til denne lille flaske, som man kan fylde med slik eller som jeg gjorde, iskold jordbærsaft. Så kan den bruges, som en super sød værtindegave.

 I had one strawberrie left, so i made a little hanger for this tiny bottle, that you can fill with sweets or as i did, icecool strawberrie juice. Then you can use it as a super sweet hostess gift.
Det var hvad jeg havde at vise denne gang.. tak fordi du kiggede forbi :)
Med venlig hilsen Karina DT.
This was all i had to show you this time.. thank you for stopping by :)

Sincerely Karina DT.











1 kommentar: