03 juli 2015

Lite nya kort/Some new cards

Den 3:e och dags för mig att blogga lite nya kort.

It´s the third and time for me to show some new cards.

På det första kortet har jag använt mig av stämpeln "prickig blomma" och
texten "Inte bara ett år äldre utan även ett år bättre" Så sant så sant.
Jag har färgat in stämpeln med distressdynor, sprayat lite lätt med vatten och
stämplat det på akvarellpapper. Tekniken brukar kallas "falsk akvarell".
Kompletterat med lite twine och pärlor. Enkelt och rent.


On the first card I have used the stamp "prickig blomma" and the text
"Inte bara ett år äldre utan även ett år bättre"
(Not just a year older, but even a year better). So true so true.

I have colored the stamp with distressdynor, sprayed lightly with water
andstamped it on watercolor paper.

The technique is called "faux watercolor".
A little twin and pearls. Simple and clean.

Nästa kort har jag gjort med samma teknik men med stämpeln "stor rudbeckia".

The next card I made with the same technique but with the stamp "stor rudbeckia"


På det sista kortet för denna gång har jag stämplat "mellanstor krumelur"
med versa mark dyna och embossat med vitt embossingpulver.
Därefter har jag "duttat"med Distressdyna över och efter det torkat lite
lätt med en bit papper över hela motivet.
Kompletterat endast med texten "Krya på dig".
On the final card for this time I stamped "mellanstor krumelur" with
Versamark ink and embossed with white embossing powder.
Then I have drawn with Distressdyna over and after it dried lightly
with a piece of paper.

Tack för att du titta in/Thanks for looking!

DT-Eva




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar