03 juni 2015

KORT MED "SPOTLIGHTTEKNIK" OCH ETT MINIKORT

Då var det dags för mitt första DT-bidrag här i bloggen.
Jag har gjort ett kort med stämpeln "Theo" och jag har använt mig av en teknik som kallas "spotlight". Ni ser säkert hur jag gjort, men kort så stansaar/skär man ut en bit av
motivet och målar denna bit. Sen fäster man det på en bit svart papper.
Detta fäster jag sen på "huvudmotivet". Det är alltså bara själva "spotlightdelen" som man målar.
Jag har färglagt med Promarker.
Text, pärlor och papper även det så klart från Gummiapan.
Kompletterat med lite dies.


Then it was time for my first DT contribution.
I made a card with the stamp "Theo" and Ihave used a technique known as "spotlight".
You might see how I made but shortly I punsch/cutting out a bit of the motive and paint this.
 I attached it to a piece of black paper. then I attached to the "main motive".
So the "spotlight part" is all you paint. I have painted with Promarker.
Completed it with some dies.

Jag har även gjort ett litet enkelt minikort av stuvbitar jag hade.
Alltid bra att tillhands hemma. 


I also made a minicard with "leftovers".
Always nice to have at home.

Tack/thanks from DT-Eva

2 kommentarer: