28 oktober 2014

Födelsedagskort till en 8-åring

Jag tillhör de scrappare som har en förkärlek för alfabet i alla dess former, så då kan ni nog gissa hur förtjust jag blev över bl.a dessa två nyheter: Alfabetsbakgrund och Alfabet, som är "ihåligt" så man själv kan tex måla dem, stämpla på mönstrade papper eller stämpla i dem med andra stämplar - jag har flera påbörjade projekt med olika varianter. När jag har lagt vantarna på den här ska jag prova och se om det funkar att stämpla den med röd färg diagonalt, så bokstäverna blir polkagrisrandiga och så använda till julkort. Med texten GOD JUL då, så klart.

Här har jag målat bokstäverna med distress ink i färgerna Mowed Lawn och Crushed Olive. Den stora och de små randiga stjärnorna har jag stämplat och inkat kanterna med Black Soot och klippt ut. Eftersom det är ett födelsedagskort kom jag nu på att det kanske kunde vara på sin plats med ett litet "grattis" också, så det kommer jag att lägga till på insidan. Det blir troligtvis denna grattis-stämpel, följd av Fram med tårtan!


//Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar