09 januari 2012

Man tager vad man haver...

Ja, oavsett vem det var som sa det, så är det just vad jag gjort på det här kortet. 

Jag hade ingen drakstämpel i min ägo och valde därför att göra en egen av en bit vanligt vitt papper, som jag färglagt. Bakgrunden har jag färgat in med stämpeldynor och en sminksvamp. Eftersom himlen blev ganska mörk, så valde jag att dutta dit lite "stjärnor" med en vit penna för att simulera kvällshimmel.

Band som matchar motivet kan vara svårt att hitta ibland och så var det verkligen för mig i det här fallet. Det räcker dock att man har vita. Sedan kan man själv färga in dem med valfri "tusch". Jag valde Copics eftersom det var dem jag hade använt till själva draken.

Till kortbasen valde jag orange eftersom det är komplementfärgen till blå. Komplementfärger ligger mitt emot varandra i en färgcirkel och kan även kallas kontrastfärger. Dessa kompletterar och förstärker varandra. 

Textstämpeln jag använt är Det är i motvind och inte i medvind som en drake stiger. Vill man stämpla draken istället för att rita och klippa själv, så finns det en jättefin drake i Gummiapans webshop här.




Tjingeling!

/Lindha

1 kommentar: